سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

سلام قولا من رب رحیم

این وعده خداست بر بهشتیان: سلامی از جانب پروردگار مهربان

خوشا آنانکه با پول اضافی!- برفتند ...بعدا ...!!!

همیشه از خدا می خواهیم «قسمت» کند به سفرهای زیارتی برویم .هرچند افرادی هم هستند که به علت مشکلات مالی و یا جسمی و یا دلایل کاملا شخصی قادر و یا مایل به انجام سفرهای زیارتی نیستند و گاهی نیز به مذمت افرادی از جامعه می پردازند که عاشق سفرهای زیارتی هستند!

شخصی را می شناسم که از بس بستگانش به سفرهای زیارتی می روند و او به علت مشکل جسمی و مالی قادر به سفر نیست؛ لجش گرفته! و در مذمت آنها اینگونه سروده:

خوشا آنانکه با پول اضافی!!!

برفتند مکه و بعدا کبابی !!!

---------

شخصا سفرهای زیارتی را دوست دارم اما تصور می کنم همیشه عامل «قسمت» همه اقشار را از غنی و فقیر به سفر زیارتی می برد و نه «پول اضافی!!»

این همه سندش!!!:

*روحانی کاروان تعریف می کرد  اول بار که به سفر حج رفتم حتی سابقه یک سفر عمره نداشتم! و فقط در امتحان نمره خوب گرفته بودم. همچنین فقط چند روز زودتر از انجام مراسم حج به من اطلاع دادند در حالیکه معمولا چندین ماه زودتر خبر می دهند! همچنین در آن دوران ؛ اخذ ویزا چند ماه طول می کشید در صورتیکه دو روزه از من طول کشید! همچنین هواپیمای کاروان ما پُر شده بود و ناامیدانه در فرودگاه خوابیده بودم که کسی مرا صدا کرد و با آخرین پرواز رفتم! خلاصه موارد نادری در مورد من رخ داده بود که هیچ کس در عربستان باور نمی کرد!

*ایشان می گفت ماجرای عجیب تری را شنیده که خانمی بلیط مشهد  داشته ولی به اشتباه او را به عربستان آورده بودند در حالیکه به طور منطقی این کار محال است زیرا چندین بار در ایران وعربستان گذر نامه و بلیط چک می شود! مسئولین بعثه می گویند حالا که آمده حتما قسمتش بوده و او را برای انجام حج به یکی از کاروانها معرفی می کنند!!

*در آن زمانیکه با 50 هزار تومان حج ثبت نام می کردند پیرزنی با 50 تک تومانی برای ثبت نام مراجعه می کند و وقتی پولش را روی میز بانک می گذارد باعث خنده همه می شود. دل پیرزن می شکند و شروع به گریه می کند. از قضا شخص متمولی که از آنجا عبور می کند علت گریه او را سوال میکند و وقتی قضیه او را می فهمد ؛ پول را خودش می دهد!

آن پیرزن بعد از مراسم حج به مدینه می رود و در آنجا فوت و دفن می شود!

------------------

اگر اعتقاد داریم که داریم! و اگر دلمان برای آنچه می تپد؛ بتپد! اول و وسط و آخرش با کس دیگری است!..... حالا اسمش را بگذاریم«قسمت»!!

نظرات 1 + ارسال نظر
حدیث عشق جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 09:15 ق.ظ http://hadis-oshagh.blogfa.com

سلام حاج آقا. حجتون قبول باشه. خوب پر کار هستید و زود بعد از زوارگذاریها نوشتید. قشنک بود.
البته که قسمت باید باشه. اصلا کل عالم امکان در ید قدرت خداوند است. و هرجه اراده او باشد همان میشود. ولی خالی از لطف نیست که متذکر شویم بعضی ها با پولهایشان دائم در حال سفر زیارتی اند و در بستگان کسی هست که باید با مقداری از آن پول زندکیش را سرو سامان دهد و مشکلش حل شود. (من خودم به عینه دیدم) بعد از چند تا سفر بد نیست دست یکی را بگیریم که کرامت مومن از کعبه بالاتر است.

در مورد این دسته از افراد کاملا حق با شماست! البته سخن من کلی بود! متشکرم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد